2008. augusztus 31., vasárnap

Everything is bigger in Texas

Múlt hétvégén Tivadarral, Jokival és Joki egy magyar származású lakótársával, Marikával körbeautóztuk kelet-Texast. Pénteken éjjel érkeztek Austinba, az állam fővárosába. Én autóval indultam Planoból értük. Mivel új biztosítást kellett kötnöm az autóra (hosszú történet... :)), csak 21h után tudtam elindulni a több 3 órás útra.

Austin (egészen pontosan a 6. utca Austinban) nagyon híres az éjszakai életéről, a könnyűzenei koncertekről, ezért megérkezésünk után éjjel 1-kor még elindultunk megnézni, amit meg kell. :) Egy egész jó helyet találtunk, ahol élőzene volt, de számomra nem nyújtott semmi különöset. Az viszont feltűnt, hogy minden sarkon 3-4 rendőr állt - úgy tűnik problémájuk van a közbiztonsággal a szórakozóhelyek környékén... A bárok 3-kor bezárnak, ezután még elsétáltunk a State Capitol-hoz egy két fényképet készíteni, majd lefeküdtünk a majd' 3 órás éjszakai alvásunkhoz. :)

University of Texas at Austin

Reggel megnéztük a University of Texas at Austin egyetemet, ami nem nyűgözött le bennünket, ezután elindultunk San Antonioba. Útközben megálltunk egy reggelire Marika egyik barátnőjével aki egy másik, közeli egyetemen dolgozik egyfajta épületfelügyelőként, aki a diákokkal foglalkozik

San Antonio városa nagy tiszteletnek örvend a Texasiak körében. Itt található az Alamo nevű erőd, ami az állam történetének egy fontos mérföldkövét jeleníti meg, amikor 1836-ban a Texasiak többszörös Mexikói túlerővel szemben nem adták meg magukat, hanem végig harcolva hősi halált haltak. Az erődből már csak a központi épület maradt meg egy kis kerttel, a terület többi részét már a belváros épületei uralják.

The Alamo, San Antonio

A látogatás után megnéztük a híres River Walk-ot. Az összes kollégám és ismerősöm erről ujjongott, hogy nézzük meg mindenképp, és az összes, a városról szóló marketinganyagban szerepel, mint látványosság. No, ennél szánalmasabb dolgot nehéz elképzelni. Olyan, mintha Somogy megyét a Sió csatornával próbálnánk eladni, egy pár étteremmel a partján. Egy koszos kis csatorna, aminek iszonyú marketingje van, és minden San Antonioba látogató álma, hogy eljusson ide egy vacsorára...

A híres River Walk - Gyönyörű, nem?! :)

A városban még felmentünk a Tower of the Americas tetejére, hogy megnézzük a kilátást (és a San Antonio Spurs NBA stadiont felülről), majd elindultunk Houstonba.

Útközben hatalmas eső kapott el minket, szinte semmit nem lehetett látni vezetés közben az úton. Ekkora esőt még sosem láttam szerintem. (Vezetni legalábbis biztosan nem vezettem ilyenben.) Itt fény derült Stella (az autó :)) egyik gyengeségére: beázik valahol. Gyanítom, hogy a bal hátsó ajtó körüli gumi engedi be a vizet, ugyanis van rajta egy kis deformáció. Megpróbálom majd megcsinálni, remélem nem lesz nehéz. Még szerencse, hogy nem esős vidéken lakom. :)

Mission Control Center - Johnson Space Center, Houston

Houstonban megnéztük a Johnson Space Centert, ahol megtudtuk, hogy a NASA-nal a kertben teheneket is legeltetnek. :) Sajnos a túra nagyon rövid volt, és nagyon keveset láttunk a központból. Ezután elmentünk bejárni a Rice University-t, majd elindultunk Bandi nővéréhez Dórihoz és a férjéhez Dávidhoz, ugyanis felajánlották, hogy aludjunk náluk. Nagyon hangulatos lakásban laknak Houston belvárosában, egy 16. emeleti lakásban. Este együtt vacsiztunk egyet egy közeli étteremben, majd söröztünk egyet az épületük földszintjén levő ír pub-ban.

Itt lakik Dóri és Dávid a 16. emeleten

Reggel egy nagy reggelit csaptunk egy Katz étteremben, ahol mindenki engem piszkált, hogy milyen lassan eszem (pedig nem is rágom meg a falatokat 42-szer, ahogy Zsuzsi tanította). :)
Visszaúton Dallas felé ismét 4 órát vezettem, majd Dallasba érve megnéztük a Sixth Floor Museumot, ami abban az épületben van berendezve a hatodik emeleten, ahonnan (a történet szerint) Lee Harvey Oswald lelőtte John F. Kennedy-t. A kiállítás nagyon tetszett, viszont lekéstünk Southfork Ranch nyitvatartásáról, így már csak a kapu előtt tudtunk fényképezni a Ewing család lakhelyén. :P

Ugye mindenkinek előjönnek az emlékek? :)

A hétvégét egy nagy steak-vacsival zártuk a Love & War in Texas étteremben, amit már Kalifornia óta terveztünk a srácokkal. Az étel nagyon finom volt, és hatalmas adagot kaptunk (Ez a két tényező már előrevetíti, hogy nagyon sokat is fizettünk a végén. :)).

Óriás-steak és óriáskrumpli - Érdemes a 0,25l-es Coronita-s üveghez hasonlítani a méreteket (a korsó sör 1l-es!)

A fél kilós steak mellé kaptunk egy óriáskrumplit (Európában sárgadinnyének is elmenne), egy kukoricát, babsalátát, és egy külön tálban salátát öntettel. Mindezt az előétel után kellett elfogyasztanunk, ami egy tál rántott csemege uborka-karika(fried pickles) volt - ezt is ajánlom mindenkinek! A vacsi után alig tudtunk mozdulni, de azért még elindultunk keresni egy country klubbot, hogy megnézzük, hogyan is kell tradicionális texasi módon mulatni. Sajnos (hál' istennek :)) vasárnap este nem találtunk ilyen helyet nyitva, így hazajöttünk aludni, a repülő ugyanis hajnalban indult, így 4:30-kor kellett kelnünk, hogy kiérjünk a reptérre.

Megcsináltuk. Izgalmas volt. Összesen 1030 mérföldet (~1600 km) autóztunk három nap alatt. Kaliforniát azért jobban élveztem...

A képek:
Austin
San Antonio
Houston
Dallas, Parker, Plano

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

AAAhh this meal is so big :p welcome to USA, everything is from medium to Xtra large, no small size :p
enjoy !

Szabi írta...

Hahaha... C'est vrai! :) Juste le porc était 0,5kg et la biere 1l!

Mais c'était presque délicieuse, q'un diner Francais! ;)

J'espere que tout va bien pour toi! Á bientot!